Pages

Mendua,Astrid


Ku tak habis fikir kurang ku di mana. Kau tega melepaskan aku. Jauh ku menatap namun terlalu jauh. Imaginasiku terberai. Terdiam aku beku tanpamu. Dimanakah letak hatimu. Kau putuskan untuk mendua. dengan dia di belakangku. Padahal ku pilih kamu. Jadi cinta terakhir.
Mendua,Astrid
 
Salam buat semua readers. Hihihi. Awal-awal dah bagi lagu sedih. Kan? Tak patut-tak patut. Diharap semuanya baik-baik belaka. Tadi suasana guruh kat atas sana kedengaran. Tapi belum rezeki hujan turun. Mungkin malam. Best sikit nak lena. Sejak dua menjak ni, Dhia tidur awal. Belum pukul 12 dah tidur dah. Tak tahulah kenapa. Kihkih.
 
Sebenarnya masih dengar lagu Mendua tu. Alahai,seronok pula mendengar. Kihkihkih. Tapi,Alhamdulillah Dhia dah habis fikir kenapa dia bukanlah jodoh yang terbaik untuk Dhia. Syukur,mungkin ada hikmahnya kenapa. Kita manusia mencuba cari jodoh kita. Ya,kita jumpa tapi belum tentu itu takdir kita. Bak kata dalam eksperimen, just try and error. Tapi kalau asyik error tak ke fed-up juga? Kihkih. Tapi Dhia taklah selalu try. Dhia kawan lelaki memang ramai,tapi yang betul-betul rapat cuma 5 orang. Itupun,rapat sebab sekepala. Antaranya 5 orang itu,paling satu kepala Amir. Lama dah kawan dengan dia. Yang penting,kalau tensen ke apa memang suka cari gaduh dengan dia. Lepas tu, Oyen a.k.a Farid. Setiap sem elok dari poli kalau nak final of course cari dia. Sebab dah tensen,call and bergosip. Kahkah. Lagi 3 orang? Erkk,bukan 5 orang,2 orang je. Mihmihmih. Sekarang ceritanya kawan rapatnya. Bestfriend Forever,BFF bukan Boyfriend Forever.
 
Dhia susah nak rapat dengan lelaki. Kawan ya memang berkawan. Nak rapat,Dhia takut. -___-, Dhia kalau dah kat rumah,jarang keluar dengan kawan-kawan. Hmmm,pernah ke? Actually,just keluar dengan family and sibling's. Enjoy pun dengan kakak's and adik. Kakak's Dhia sangat menitikberatkan dengan siapa Dhia kawan. Kalau mereka kata 'NO',itulah dia. Jangan nak main gila nak membantah. Sangat bersyukur ada kakak's and adik macam ni. Kahkah. Persisnya akulah adik bongsu -_____-,
 
Ya,dia dulu mendua di belakangku. Hamboii,nak kena rejam ke? Nasiblah aku ni baik,just biarkan and lepaskan. Tak payahlah nak "Fight for love" sangat. Sangat membazir masa. Iya,sangat. Kita cari lain. Hamboiiii,motif sangatkan. Mihmihmih. Iya,putus cinta bila dah masuk usia 20-an bukan satu lawak jenaka ok. Bukan lawak,i repeat. Bilamana kawan-kawan kau dah ada satu orang anak,dah ada husband,eh! ada event lah. Majlis perkahwinan, tunang sana sini. Hello! Yang kau nak gelabah sangat kenapa? DIA better know apa yang terbaik untuk kau. Toksah nak gelabah sangatlah kan. Mungkin belum sampai masanya,belum sesuai untuk kau,so just doa banyak-banyak. Mungkin diri belum cukup sedia dan cukup kuat untuk terima semua ni kan. So,just senyum and just say "Tahniah kawan! Semoga perkahwinan.pertunangan ini berkekalan ke akhirat" Senangkan? Memang senang kalau taip. Mimihmih.
 
 
Dhia sebenarnya tak ada niat pun nak cerita pasal I-love-you-like-a-love-song-baby. Love-love bagai. Tak. Mihmih. Tapi mungkin sebab pengaruh lagu ni. Dhia akan baik dengan orang kalau orang tak buat onar dengan Dhia. I mean,selagi dia masih hormat family Dhia, hormat pendirian Dhia. Dhia okey dan masih berkawan. Tetapi kalau dah kurang ajar dengan family,sorry U blacklist. Dan sangat kurang ajar bila mana berkata begini "Sekalipun kat dunia ni tinggal kau sorang je,aku takkan kahwin dengan kau" Ohoi,nampak sangat aku ni gadis melayu terakhir,sopan santun bila kau cakap macam tu. Dan aku hanya mampu tersenyum. Pedulilah kau nak maki aku ke apa ke. One day, kau akan dapat balik apa yang kau buat. Just wait. Dhia tak mampu nak marah dengan orang macam ni. Yes,pernah alami situasi ni,tapi Dhia tak melawan. Tak kuasa okey nak lawan orang meroyan ni. Hahaha. Kau dah taknak aku,buat apa aku nak terkedek-kedekkan? Mak cakap "Kita ni perempuan. Kena ada pendirian. Orang lelaki taknak,teruskan hidup. Ada yang lebih bagus". Ohhh! Sayang mak sangat-sangat. Mihmihmih. Lepas tu siap bagi warning, "Kau kalau nak sedih,mak bagi masa sehari je untuk menangis" Terus tak jadi menangis. Esoknya dah enjoy. Hahaha! Sedih? Nanti-nantilah sedih. Hidup ini terlalu singkat untuk terus meratap.
 
Ok dah,just stop kat sini. Oh ya,semalam dapat mesej dari bakal-orang-rumah Ali. Dia kata Ali balik bulan depan. Lepas tu,aku pening. Bulan depan maksud dia Nov ke Dec sebab dia mesej 0n 31st Oct. Ohoi,tak apalah,kalau dia dah balik. Pandailah dia call aku. Iyalah,lama sangat tabur bakti kat Korea. Negara sendiri taknak jaga. Hahaha. Ali,aku kutuk kau ni. Kehkehkeh. Semoga selamat sampai flight kamu Ali. Aku dah tahu dah motif dia kalau balik apa. Tak lain tak bukan,makan Nasi Arab. Huh,bosan aku dengan cerita kau Ali. Dah,kalau sampai Malaysia,pandai-pandailah roger aku ya. Hihihi.
 
Oklah,maaf banyak melalut di atas. Biasalah,kadang-kadang hati ni pun nak berbual dengan blog. Mihmihmih.
 
Lot's of love,
Dhia.

No comments:

Post a Comment