Pages

Aku yang susah difahami.

Assalamualaikum buat semua reader's. Sihat? Ok? Alhamdulillah,Dhia okey,perniagaan pun semakin okey. What! Perniagaan? Kemain skema ayat. Al-maklumlah,kata bakal usahawan berjaya. Ke? Hahaha. InshaAllah,selagi mana boleh,selagi mana usaha dan kudrat ada apa salahnya kan? Kata nak kumpul duit nak kahwin. Eh! Mengarut sudah. Mihmihmih.
 
Ok,so direct rujuk pada  main point. Bukan main tajuk psiko diri sendiri. Kihkihkih "Aku yang susah difahami". You know what? Aku memang susah nak di fahami. Memanglah siapa yang kenal aku akan kata,aku ni seorang yang becok,banyak cakap,cakap lepas and so on. Tapi,kena tahu apa yang aku bebelkan,apa yang aku becokkan,apa yang aku lepaskan bukan semuanya datang dari hati. Iya,tak. Tak semua datang dari hati wanita saya. Uhukuhukuhuk *lempang diri sendiri.
 
Aku ni bajet je cool,bajet je macam bagus. Hey! Tak,jangan mudah tertipu okey. Aku tak katalah yang aku ni baik,jujur. Tapi kalau orang dah kata baik,jujur,manis and so on kau nak marah ke apa? Mak kata,kalau orang puji atau kritik sekalipun,just say Syukur,Alhamdulillah,Terima kasih. That it,cukup buat orang rasa dihargai. Tak susahkan? Ok,aku rasa aku dah lari topik. Mihmih. Persoalan pasal aku ni susah nak difahami,ditimbulkan oleh beberapa kawan yang rapat. Dia kata,aku jenis kalis. Hmmm,iyalah,pada aku. Hidup aku,private. Terlalu banyak yang aku sorokkan. Tapi ada tak tanya dengan yang rapat atau dekat di hati aku,pernah aku sorok apa-apa? Tak, jatuh bangun aku mereka tahu. Kejayaan aku doa daripada mereka. So,kenapa aku nak sorokkan dari orang yang susah payah doakan aku. Itu sebahagian doa mereka,so just tell everyone. Kihkih. Kan? Sebenarnya tengah kecil hati dengan PPA,kenapa result kemain lama kau peram? Kenapa? Kenapa? Yes,even my PA dah message pointer aku,aku nak official. Selagi tak official,selagi itulah dirahsiakan. You know what? Aku tak sabar nak convocation. Iyalah,ramai sangat nak bagi bunga. Kihkih. Especially Anis. Sudahlah semalam kononnya nak cari pasal dengan dia. Dengki punya dengki,sekejap je Anis da kenakan aku balik. Wohaa,nampak gaya,kena mantapkan kekuatan diri. Mahu taknya,sampai beku sejuk tangan aku kena bahan. Kahkahkah! Entah apa-apa je aku ni,dah besar pun nak gaduh-gaud. Kihkih*Malu..
 
Okey,apa lagi yang aku sorokkan. Perasaan? Ok,status? Hmmm,aku sentiasa berdoa bakal dipertemukan jodoh yang baik,dari keluarga yang baik, dan yang paling penting aku nak bakal anak-anak aku membesar dalam keluarga yang baik. Atok nenek grandma granpa yang caring. tak agak-agak grandpa/grandpa bagai. Kahkah! Bukan apa,si Fyda pun dah panggil aku Puan tadi. So,aku pun tanya,dah nampak ke seri kat muka aku. Dan dia jawab,nampak sangat. Kau tahu tak,tu namanya cari pasal tau Fyda. Kahkah. Rasanya,soal jodoh tu,lama lagi. Ada perasaan,tapi nantilah. Tapi,kalau sambung degree komitmen sebagai pelajar dan isteri tak salahkan? Kahkah! Lempang diri sendiri sebab banyak sangat berangan. Mihmihmih. Celah mana nak jumpa bakal suami tu Dhia oii!
 
Hmm,oh ya! Pagi bangun dah terpinga-pinga dek satu soalan. Friendzone? So,apa kata mereka? Chewaaah,dah macam rancangan tv pula. Mihmihmih. Padahal aku tak tahu pun apa benda tu?


Itulah dia. Wawa memang,bab ni dia entah. Cuba tanya bab kahwin. HAHAHA! Sori wawa terkutuk. :D Betul ke? Ok,tanya hati.

Lot's of love,
Dhia
 




 

1 comment: