Pages

Orang berkata.

Orang kata,cinta itu indah.
Aku rasa,Alhamdulillah.
Kerna kita masih merasa
Cinta DIA,cinta manusia.
Makanya,syukurilah.
Orang kata rindu itu seksa
Aku tak tahu nak kata apa.
Mungkin ada benarnya.
Mungkin ada silapnya.
Kerna rindu itu sebenarnya
Mengajar kita erti pengisiannya
Orang selalu kata ‘sampai bila nak membujang?’
Aku kelu tanpa kata lantas terdetik
“Mengapa meningkat umur,mula menjadi isu?”
Apa benar bila semakin berusia,
Soal jodoh mula diperkata?
Orang mula menyindir
Katanya jangan sampai jadi anak dara tua
Kalau difikir semula,kalau dah jodohnya
Tak kira tua atau muda maka bahagia juga
Aku mula terfikir,
Sampai bila nak dengar kata orang?
Bagi aku sampai masa,datanglah sang pujangga.
Orang yang berkata itu,terima kasihlah.
Kerna kata itu doa
Jangan sampai terpalit pada diri sudahlah.
Sebab,manusia. Selalu dengar kata orang.
Tapi,jangan lupa. Bermohonlah.
Berdoalah kepadaNya.
Moga lebih berkat hendaknya

No comments:

Post a Comment